حضور مجدد خاتمی؟ مثبت یامنفی

این روزها در گوشه و کنار شنیده می شود که سید محمد خاتمی قصد ورود دوباره به عرصه انتخابات را دارد. اجازه می خواهم از دو منظر به این مطلب بپردازم:

۱- مثبت ها : با توجه به فضای کنونی جامعه ٬ حضور خاتمی می تواند تضمین کننده موفقیت باشد . در انتخابات مجلس لیستی که محمد خاتمی در صدر آن باشد می تواندبا رای بالایی حضورخود را در مجلس جشن بگیرد و اگر این حضور در ریاست جمهوری باشد بار دیگر بی شک می توانیم خاتمی را آقای رییس جمهور خطاب کنیم . این رخداد می تواند قدرت را از دست جناح مخالف بدر آورده و بار دیگر کشور را به سمت اصلاحات سوق دهد. وتا مقطع زمانی کوتاهی اتحاد و یکپارچگی اصلاح طلبان را هم در پی داشته باشد. حتی با حضور خاتمی می توانیم طیف رد صلاحیت ها را کمتر شاهدباشیم. با ورود مجدد خاتمی به قدرت تنش های بین المللی کم٬ اقتصاد مجددا پویا خواهد شد. و شاید تهدیدها و تحریم ها کمتر از گذشته بر این کشورسایه بیافکنند.

۲- منفی ها : اما نکته اصلی اینجاست که در سیاست داخلی و مخصوصا روند اصلاحی ٬چه تغییری در رویه سید محمد خاتمی پیش آمده که باعث جلب اعتماد مردم نسبت به موفقیت حرکت اصلاحات خواهد شد؟ آیا وی دوباره با تکیه بر همان عهد پیشین خواهد آمد؟ مطمئنا اگر اینگونه باشد نه تنها حضور خاتمی حرکت کند قطار اصلاحات را تندتر نخواهد کرد بلکه به یکباره ترمز آن را خواهد کشید. تکیه بر همان گفته های پیشن که شکستش را یکبار تجربه کرده ایم بنا کردن خانه به روی آب است. آنچه این روزها اتفاق می افتد نشان از عدم تغییر رویه اصلاحی سید محمد خاتمی دارد. این قطار یک لوکوموتیو ران جدید می خواهد.

نظرات 6 + ارسال نظر
علی هوشمند دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ب.ظ http://alihooshmand46.blogfa.com

دوست گرامی ام جنا ب محمد زهی ! بنده به عرض جنابعالی برسانم که آنقدر در اینجور موارد بی سوادم که بزور این دریچه ی کامنت را باز می کنم . متاسفانه اقای موذنی با توجه ذهنیت توهم توطئه ای که نسبت به زمین و زمان دارد به اینجانب که دفترم را محل اطراقگاه ایشان و وبگردی های یش قرار دادم مشکوک و کامنت هایی نیز در وبلاگش با اسم های مستعار قرار داده تا بر اساس ذهنیت خود خلق الله را از این ماجرا با خبر کند .خوشبختانه چند روز بعد خود اعتراف کرد که در باره ی تو اشتباه کرده ام ...شنیده ام به کس دیگر مشکوک است و دیروز و امروز به سراغ او رفته است و فرداروزی دیگر شاید افرادی دیگر ...با این همه توضیح بنده نه وقت این کارها دارم و نه خیلی مثل خود ایشان دنبال ماجرا... خوشحال شدم که خیلی شفاف این موضوع را به من گفتی ...شاد باشی

محمدامین دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://www.aminhasiri.blogfa.com

صدای پای کیست که آواز می شود
تمام چشم خاکی من گوش است
(سیامک برازجانی)
...............
ما همه منتظر یک لوکومتیورانیم
.
.
.
همیشه هایت شاد

علی هوشمند دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:24 ب.ظ

درود بر جناب محمد زهی عزیز ! شاد باشید ...ضمنا خبر نشست دوم خرداد را از وبلاگ جوانان مشارکت در نشریه کار کردیم ...البته با اجازه بزرگترها

کیهو پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.keyhoo.wordpress.com

علی هوشمند
هر کی نشناستت حداقل روزنامه نگاران و فرهنگیان بوشهر می شناسنت .... مرد مومن تو هم از توبره می خوری هم از آخور .... حمید موذنی که تا دیروز رفیق صمیمی و گرمایه ات بود حالا شده توهم پرور ... دست بکش از این کارا... اگر در دفتر پیغام این چند صباح کامپیوتری یا امکاناتی در اختیار آنها گذاشته ای فقط وظیفه روزنامه نگاری تو بود و باید می گذاشتی و در مقابل آنان هم خبرها و مطالب و مقالاتی در اختیار تو می گذاشتن... فراموش نکن که فقط شما ها - هوشمند ، صالح دروند و ... - پسوردهای ایمیل و وبلاگ در اختیار داشتین و زشت است که وبلاگ دوست و همکار خود را هک می کنید و پسوردهای آن را عوض می کنید و تهمت مشاوره میگلی نژاد و گرفتن ۸ میلیون پول جهت تخریب تبادار می زنید ... شنیدم دوباره هر کی نقدت میکنه حوالش می دی به اداره اطلاعات .... مواظب حرف زدنت باش دوستان در ستاد خبری اطلاعات آستانه تحملشان حدی دارد.

افشاگر جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ب.ظ

علی هوشمند من ترا خوو ب میشناسم اینقدر دم از اطلاعات این حرفها نزن اگر اداره اطلاعات بدونه که تو داری آبروی انها را میبری مطمئن باش با تو بر خورد میشود.در ضمن ما جرای خرید و فروش زمین توسط تو و آقای ق... افشائ خواهد شد.

مسیحا سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.masiha07.blogsky.com/

من خیلی خیلی بعید می دونم که خاتمی دوباره پا به سیاستی بذاره که دیگر بغیر از لجن هیچ چیز دیگری در آن یافت نمیشه. شاید برای گرفتن و آزاد کردن مردم از این مرداب تلاشی بکنه ولی مطمئنم که خودش وارد اون نمیشه
سرشار باشید. با اجازه من لینکتون کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد