دانشجو فاسد است یا....؟

بدون شک٬ آسیب های اجتماعی موارد بسیاری هستند که اگر به آنها توجه نشود٬ گریبان جامعه را خواهد گرفت. مسائلی که هر روزه چون قارچ رشد می کنند و درسطح کلان جامعه اثر گذار هستند. 
گاه لازم است که برای بیدار شدن مسئولان از خواب غفلت٬ تلنگری به آنان زد و گوشه ای از مشکلات رابه آنها نمایاند. یکی از این مشکلات تقابل پسران و دختران در دانشگاه است. گر چه هر وجدان منطقی٬ بیدار و اهل اندیشه ای می داند که اینگونه روابط درمحیط دانشگاه٬ بسیار عادی و اجتناب ناپذیر است. ولی هر از گاهی حرکاتی از سوی دانشجویان دیده می شود که متناسب با عرف جامعه ایران اکنون نیست. که اینگونه حرکات باعث می شود که انسان های فرصت طلب و معلوم الحال٬ آن را دستاویزی برای حمله به ساحت مقدس دانشگاه قرار داده و اینچنین جار میزنند که :چه نشسته اید که دانشگاه ها به فساد کشیده شده اند و باید دیوار عفاف کشید و ... . 
فرض را بر این می گذاریم که سخن این دوستان صحیح باشد. هیچ از خود پرسیده اید که مسئول بوجود آمدن این مسائل چه کسانی هستند؟ جواب را همه می دانیم٬ تئوریسین های آموزشی و اجتماعی. آنانکه به کودکان و نو نهالان یاد می دهند و می آموزند که نباید با جنس مخالف نشست و برخاست کرد و چهره عملی این موضوع را نیز از اول دبستان تا سال آخر به او نشان می دهند. بعدچه می شود که جوان ۱۸ساله ما که در اوج سن بلوغ است و به گفته همین تئوریسن ها خام است و جاهل٬ به یکباره و در عرض سه ماه آدم می شود و شعور و درکش این اجازه را به او می دهد که با جنس مخالف خود ۲ یا ۴ سال در دانشگاه رفت و آمد داشته باشد؟ به یکباره او را با افکاری که ۱۲ سال به خوردش داده اند٬ درفضایی نیمه باز تنها می گذارند. جوان ما را ۱۲ سال به صورت فنر می فشارند و به یکباره او را رها می کنند.  آیا توقع دارید فنری که فشرده شده است٬ بعد از رهایی آرام باشد؟ 
پس دوستان محترم صاحب نظر در عرصه اجتماع٬ دانشجو و دانشگاه را متهم به فساد نکنیم و نخواهیم که ساختار غلط آموزش و پرورش و بی مسئولیتی خودمان رابه گردن آنها بیاندازیم.  برای حل معضل چاره ای بیاندیشید. فردا دیر است.  
نظرات 6 + ارسال نظر
شازده خانوم شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:37 ق.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

دنیا تغیر و تحول میکنه و ما هنوز در اندیشه امر به معروف و............
ببخشید که این همه مدت به شما سر نزدم.دلم برای اینجا تنگ شده بود

فرزاد شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:38 ب.ظ http://www.farzadd.com

خدا رو شکر کانکت شدی اقا ..

هنگامه دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:48 ق.ظ http://ssevenn.blogsky.com

سلام
وبلاگ جالب دارید
موفق باشید

شازده خانوم سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:28 ق.ظ

سلام بر دوست بی وفا/کجایید؟چقدر دیر به دیر اپ میکنی؟دلمون برای نوشته هاتون تنگ شده

شازده خانوم پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ق.ظ

.............................کجایید؟نگرانمون کردید......

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام به خاطر زحماتتو واقعا خسته نباشید میگم با ارزوی موفقیت بای شما این شعر را به شما دوستان زحمتکش تقدیم میکنم امروز دگر چشم حقیقت بین نیست در شهر قلندری جنون ایین نیست تا کی به سکوت دل سپردن تا کی ؟ مردم به خدا دین محمد این نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد