گنجی استاد صبرو استقامت

در کوچه های ده

بچه ها گل بازی می کنند

و در هیاهوی شهر

کودکان به دنبال بازیهای عصر جدید

شوق را با امید

در هم می گسلند

مردان

به دنبال روزمرگی خویش

نان را جستجو می کنند

و زنان

در خیال

آرزوهای سفید می پرورانند


دیرگاهیست که میهمان شبیم

و هر کرم شبتابی

با تلألؤ زیبا اما دروغین خویش

ما را فریفته است


دیگر چشمانمان نیز

به تاریکی

عادت کرده است


تاریکی دورانی

که من تو

میهمان ناخوانده ی آنیم


اما فرق است

بین من و تو


تو

آن میهمان بد قلقی

که هیچ یک از پذیرایی های شب

مذاقت را نفریفت

چرا که ذات شب با تو غریب است


تو

کوس رسوایی هستی


که با

کرنای بی رمق خویش

شب را رسوا نمودی


تو اگر خود روز نباشی

مطمئنا

نوید دهنده ی آنی

تو

طلیعه دار صبحی


پس به احترام روز

تو را طلیعه دار صبح می نامم


ای

طلیعه دار صبح


فرزاد. م

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:42 ق.ظ http://koshteman.blogsky.com

ممنون که سری به من زدی . در مورد نوشته و نصیحت ات هم متشکرم. بزودی مطلبی هم در مورد شریعتی این شخصیت کاریزماتیک و در هم و بر هم نهضت ایدیولوژیک شیعه در ایران خواهم نوشت . باز سری به من بزن تا گفتگو را در مورد تند رفتن و این گونه مباحث با هم آغاز کنیم .من هم آرزوی بهروزی تو و وبلاگت و حرفها را دارم.
****
سنگ برای سنگر
آهن برای شمشیر
جوهر برای عشق...

***
سنگر برای تسلیم
آهن برای آشتی
جوهر برای مرگ.
( احمد شاملو )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد