تعقل درجناح مخالف

سلام
دیروز سرکار خانم دکترالهه کولایی(سخنگوی دولت احتمالی دکترمعین) در شهر بوشهر دو نوبت سخنرانی کردند  که نوبت اول اون توی دانشگاه خلیج فارس ساعت ۱۰ صبح  و اون یکی دیگه ساعت ۹ شب در یکی از سالن های شهر بود . محور سخنرانی ها بیشتر روی این بودکه مردم در دوران دکتر مصدق به دلیل بی اعتنایی و پشت کردن به دکتر مصدق پایه گذار یک دیکتاتوری و استبداد چند ساله بر این کشور شدند . بی اعتنایی که اگر به حمایت تبدیل می شد شاید در همان سالها استبداد در این ایران پایان می پذیرفت و دیگر احتیاجی به مبارزه برای به دست آوردن آزادی نبود . چه اعجاب انگیز است تکرار تاریخ و چه وحشتناک است بازگشت استبداد .
ولی بحث امشب من این نیست . بحث اصلی من درباره رفتار بعضی ازدوستان در جلسات امروز بود . دوستانی که تا دیروز زبانی جز خشونت نمی فهمیدند امروز چنان فهیم و با تامل و تعقل در جلسات حضور داشتند که ما خودمون هم باورمون نشد.یعنی اصلاحات و ضرورت تعامل به جای تقابل در اون ها هم اثر کرده؟ که اگر اینجوری باشه این یک پیروزی بسیار بزرگ برای اصلاحات است که به جناح مخالف فهماند که دوران خشونت بسر اومده .تعجب ما امروز جوری بود که من در فرودگاه به شوخی به خانم کولایی گفتم:جلسه امروز صفایی نداشت چون دوستان کتک کاری نکردند.  عادت کرده بودیم به دعوا  و این اوضاع . که خانم کولایی در جواب من گفتند: اصلاحات اونها رو هم به تعقل وادار کرده.
به امید روزی که برای همیشه بساط خشونت و استبداد از این مملکت برچیده بشه. آمین

نظرات 2 + ارسال نظر
شازده خانوم شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:03 ق.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

از نظر اینها مردم چیزی نیستند جز مشتی حیوان زبان نفهم و اونچه که خود دوست ندارند دیکتاتور و خودشون صاحب بر حق به روی زمین

نیما یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:13 ب.ظ

به امید موفقیت دکتر معین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد